Jak wykorzystać zestawy prezentowe na Święta do budowania marki pracodawcy?
Zestawy prezentowe na Święta możesz wykorzystać do zmotywowania pracowników, zwiększenia poziomu lojalności i przywiązania do marki. Potwierdzają to badania. W przypadku 51% ankietowanych paczki świąteczne zwiększają satysfakcję z pracy. U 57% pracowników takie podarunku wzmacniają poczucie lojalności z pracodawcą. Zestawy prezentowe na Święta mają duży potencjał, który możesz wykorzystać do budowania marki pracodawcy.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakie prezenty świąteczne dla pracowników?
- Jak zapakować prezent świąteczny dla pracowników?
- Jak prezenty świąteczne budują markę pracodawcy?
Jakie prezenty świąteczne dla pracowników?
Według badań aż 70% prezentów biznesowych jest wręczanych w okresie okołoświątecznym. Jednocześnie tylko 22% pracowników przyznaje, że otrzymuje od pracodawcy podarunek przed Świętami. Szukasz inspiracji na świąteczny upominek dla Twojego zespołu? Zastanawiasz się, co umieścić w takim zestawie?
Do najbardziej popularnych produktów zaliczamy:
- delikatesy i słodycze, a więc przede wszystkim ciastka korzenne, pierniki, czekoladki, świąteczne bombonierki, miód, konfitury, kawa i herbata,
- gadżety świąteczne, w tym skarpetki, rękawiczki, szalik, czapka, termos lub kubek termiczny,
- alkohol, najczęściej grzaniec świąteczny, likier lub nalewka,
- dekoracje świąteczne, czyli wianki, bombki, mikołaje, świąteczne skrzaty czy gwiazdy betlejemskie.
Jak zapakować prezent świąteczny dla pracowników?
Czy wiesz, że sposób zapakowania prezentu kreuje opinię o samym produkcie oraz osobie wręczającej? Tak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańskiego psychologa dr Daniela Howarda. Opakowanie nie tylko chroni zawartość, ale przede wszystkim zapewnia odpowiednią ekspozycję podarunku. Jest także ważne w kontekście budowania marki pracodawcy. Estetyczne pudełko, torba lub folia celofanowa z nadrukiem logo oddziałuje na odbiorcę. Buduje powiązanie między Twoją marką a pozytywnymi emocjami związanymi z faktem otrzymania prezentu. Dlatego do pakowania wykorzystaj dekoracyjne pudełka, ozdobne torby, drewniane skrzynki, kosze z folią celofanową lub koperty okolicznościowe.
Im bardziej spersonalizujesz prezent, tym większe wrażenie zrobisz na obdarowywanej osobie. Unikaj podarunków, które są produkowane taśmowo. Z pewnością warto umieścić na prezencie Twoje logo. Postaraj się, aby było nienachalne. Z jednej strony ukryte w świątecznej szacie graficznej, a jednocześnie subtelnie wyróżniające się na efektownym tle. Może dobrym pomysłem będzie efektowny grawer? Sposób oznakowania dobierz do rodzaju prezentu lub samego opakowania. Nie zapomnij o personalizowanych życzeniach. Niech do będzie imienna paczka własnoręcznie podpisana przez Ciebie. W ten sposób pokażesz, że Twoje zaangażowanie nie ogranicza się tylko do zamówienia i zapłacenia za prezenty świąteczne.
Jak prezenty świąteczne budują markę pracodawcy?
Zestawy świąteczne firmowe są ważnym elementem budowania relacji między pracodawcą a pracownikami. Okazji do wręczania podarunków jest wiele. Święta mają jednak bardzo symboliczny wymiar. To czas, który większości z nas kojarzy się z dzieciństwem i ciepłem domowego ogniska. Wkomponowanie marki w ten idealny obrazek może pomóc w budowaniu silnej więzi z pracownikami.
Co możesz zyskać, wręczając zestawy prezentowe na Święta?
- Wdzięczność pracownika. Paczka świąteczna jest wyrazem docenienia poszczególnych członków zespołu. W ten sposób komunikujesz, że ta współpraca ma dla Ciebie o wiele szerszy wymiar niż tylko materialny
- Wyższe morale zespołu. Doceniani pracownicy mają poczucie, że firma o nich dba. Dzięki temu wzrasta motywacja do pracy. To przekłada się na wyższą produktywność i lepsze wyniki.
- Budowanie trwałej więzi. Wręczanie okazjonalnych prezentów buduje atmosferę wzajemnego szacunku i uznania. To fundament silnej kultury organizacyjnej w firmie.
Wszystkie te korzyści mają wymiar długofalowy. Zadowoleni pracownicy przywiązują się do miejsca pracy. W ten sposób zmniejsza się rotacja. To daje podstawy do budowania stabilnego i zaangażowanego zespołu. Docenieni i zmotywowani pracownicy częściej wychodzą z różnymi inicjatywami, które przyczyniają się do rozwoju firmy.
Planujesz zorganizować firmową Wigilię? Nie traktuj tego jako obowiązek. Niech to będzie również dla Ciebie przyjemnie spędzony czas. A długofalowe korzyści wynikające z wręczania prezentów świątecznych staną się wartością dodaną tego typu wydarzeń.