Prezentowa oprawa targów i konferencji
Wybór odpowiednich prezentów biznesowych na targi branżowe jest kluczowy dla budowania wizerunku firmy i kształtowania trwałych relacji z odbiorcami. Prezenty powinny być przemyślane, praktyczne i spójne z wartościami reprezentowanej marki.
Oto kilka przykładów prezentów biznesowych na branżowe targi i konferencje.
Gadżety reklamowe:
- Smycze z nadrukiem. Praktyczne i łatwe do użycia, idealne do przypinania identyfikatorów lub kluczy. Zapewniają dobrą ekspozycję marki.
- Notatniki i długopisy. Umożliwiają uczestnikom zapisywanie ważnych informacji. Warto postawić na ekologiczne materiały, co podkreśli dbałość o środowisko. Długopisy to skuteczny gadżet reklamowy zapewniający prawie 2 500 interakcji w ciągu całego okresu użytkowania.
- Torby reklamowe. Funkcjonalne i estetyczne, mogą być używane przez uczestników do przenoszenia materiałów z targów. W przypadku tego gadżetu również warto postawić na ekologię. Torby wykonane z naturalnych materiałów cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów i budzą pozytywne skojarzenia z marką.
- Eko-gadżety. Bidony i kubki wielorazowe: Popularne i praktyczne, a ich ekologiczny charakter przyciąga uwagę świadomych konsumentów. Są to tanie gadżety, które możesz rozdawać nawet na dużych konferencjach. W ten sposób zwiększysz potencjał dotarcia z przekazem reklamowym do odbiorców. Eko-gadżety pomagają budować wizerunek firmy dbającej o środowisko.
- Baloniki i chorągiewki. Jeżeli zależy Ci na pozytywnym odbiorze najmłodszych, to te gadżety idealnie spełnią swoją funkcję. Pamiętaj, że dzieci mają duży wpływ na decyzje zakupowe rodziców. Potwierdza to blisko 50% ankietowanych dorosłych konsumentów. Baloniki i chorągiewki świetnie sprawdzą się podczas eventów organizowanych na świeżym powietrzu.
Słodkie upominki:
- Czekoladki lub ciasteczka. Personalizowane opakowania z logo firmy mogą być miłym akcentem, który pozostawi pozytywne wrażenie. Pamiętaj o marketingu sensorycznym. Konsumenci odbierają nie tylko bodźce wzrokowe, ale także smakowe, dźwiękowe i zapachowe. Dobrej jakości słodycze pozostawią miłe wspomnienie i utrwalą pozytywne skojarzenia z Twoją marką.
- Kosze prezentowe. Eleganckie i gustowne, mogą zawierać różnorodne smakołyki, co czyni je atrakcyjnym prezentem. Świetnie sprawdzają się jako podarunek reklamowy dla klientów premium lub kontrahentów. Wybierz je raczej na zamknięte konferencje z ograniczoną liczbą gości. Nie do końca sprawdzą się na masowych imprezach, gdzie trzeba „obdarować” wielu konsumentów.
Produkty technologiczne:
- Pendrive z logo firmy. Praktyczny i zawsze użyteczny, może być świetnym nośnikiem danych. Nieodzowny element wyposażenia każdego pracownika biurowego. Gadżet przydatny również w domu. Pendrive’y zapewniają dobrą ekspozycję marki. Według badań generują 850 interakcji przez cały okres użytkowania.
- Power bank. Awaryjne zasilanie, które przydaje się w różnych sytuacjach. Power bank to gadżet wykorzystywany zarówno w pracy, jak i w domu. Urządzenie ma także duży potencjał marketingowy. Przez cały okres użytkowania generuje blisko 900 interakcji.
- Głośniki Bluetooth. Dobrze oceniane i chętnie przyjmowane przez klientów. Mogą być używane na co dzień. Bardzo funkcjonalny gadżet, który można podłączyć do smartfonu, komputera lub kina domowego.
Zasady wyboru prezentów
- Personalizacja. Dostosowanie prezentów do odbiorcy na przykład przez umieszczenie imienia. To znacznie zwiększa wartość i czynniki upominki bardziej osobistymi. Według badań aż 95% ankietowanych konsumentów przyznaje, że otrzymanie personalizowanego prezentu sprawia im przyjemność. Aż 45% dużą wagę przywiązuje do oryginalności podarunków od firm. W kontekście personalizacji dobrym pomysłem będzie przygotowanie imiennych identyfikatorów, listu powitalnego oraz certyfikatu uczestnictwa lub ukończenia kursu. Dzięki temu uczestnicy nie będą mieć poczucia, że są anonimowymi uczestnikami wydarzenia.
- Profilowanie. Dostosowanie gadżetów reklamowych do konkretnej grupy odbiorców. Dzięki temu upominki będą najskuteczniej oddziaływać na Twoich potencjalnych klientów. Najprostszym przykładem są klienci indywidualni i partnerzy biznesowi. Obie grupy to odbiorcy Twoich produktów lub usług. Różnią się jednak w zasadniczy sposób. Przede wszystkim ze względu na wolumen realizowanych transakcji. Dlatego nie powinieneś wręczać im takich samych zestawów upominkowych. Warto je zróżnicować i dostosować do danej grupy klientów.
- Estetyka i jakość. Wysokiej jakości opakowanie i design prezentów mogą znacząco wpłynąć na postrzeganie marki. Aż 38% ankietowanych zwraca uwagę na jakość otrzymanych upominków reklamowych. Prezenty konferencyjne mają zapewnić dobrą ekspozycję Twojej marki również po zakończeniu wydarzenia. Dzięki temu partnerzy biznesowi i goście konferencji będą mieć kontakt z Twoim brandem przez dłuższy czas po zakończeniu imprezy. Wysoka jakość prezentów świadczy także o Twojej firmie i jej ofercie. To może być Twoja reklama lub antyreklama.
- Kontekst. Ważne jest, aby podarunek reklamowy był odpowiedni do okoliczności i branży, w której działa firma. Dodatkowo aż 37% ankietowanych dużą wagę przywiązuje do użyteczności danego prezentu. Na przykład, w sektorze technologicznym mogą dominować nowoczesne gadżety, podczas gdy w branży gastronomicznej bardziej sprawdzą się lokalne przysmaki lub narzędzia kuchenne.
Wybierając prezenty na targi branżowe, warto kierować się nie tylko ich użytecznością, ale również tym, jak będą postrzegane przez obdarowanych. Dobrze dobrany upominek może przyczynić się do budowania długotrwałych relacji biznesowych. A to przełoży się na wyniki finansowe Twojej firmy.