Dlaczego obchodzenie świąt w biznesie jest tak ważne?
Rola świąt w budowaniu wizerunku firmy jest niezwykle istotna. Święta to nie tylko czas radości i spotkań z bliskimi - to także okazja do wyrażenia wartości, którymi firma się kieruje. Dodatkowo, święta stanowią doskonałą okazję do budowania relacji z klientami i pracownikami poprzez organizację wydarzeń, akcji charytatywnych czy dostarczanie christmas boxów i promocji. W rezultacie, świadome wykorzystanie świąt jako elementu strategii marketingowej pozwala firmie nie tylko wzmocnić swój wizerunek, ale także zdobyć lojalność klientów i pracowników.
Celebrowanie różnego rodzaju świąt w pracy jest coraz popularniejsze - scala to pracowników, poprawia wizerunek firmy i motywuje do dalszego działania. Pracownicy są zdecydowanie odprężeni i zadowoleni.
Na przykład organizowanie pracowniczej Wigilii znacząco wpływa na morale pracowników, którzy mogą trochę odpocząć, a jednocześnie podbudować relacje z innymi pracownikami lub szefostwem. To ważne, ponieważ przyjazna atmosfera w pracy i poczucie docenienia poprawia efektywność oraz wydajność podczas wykonywania obowiązków służbowych.
Jakie święta celebruje się w firmach?
Boże Narodzenie
Najpowszechniejszym świętem jest oczywiście Boże Narodzenie - wynika to z naszej kultury i tradycji. Kojarzone są one pozytywnie, jako czas radości i nadziei. Mimo że jest to święto katolickie, jest ono tak związane z naszym kręgiem kulturowym, że wszyscy dają się porwać świątecznej atmosferze. Wiele firm dekoruje choinki i przystraja biura w tematyczne ozdoby. Na biurkach pracowników czekają niekiedy świąteczne gadżety z logo firmy.
[product category_id="51" limit="8" slider="true"]
Wielkanoc
Wielu pracodawców zastanawia się, czy warto obchodzić Wielkanoc w pracy. Celebracja tak zwanego Jajeczka w biurze nie cieszy się aż taką popularnością jak Wigilia, choć Wielkanoc jest równie mocno utrwalona w naszej tradycji. My gorąco zachęcamy do świętowania także Wielkanocy, ponieważ każda okazja jest dobra do zacieśniania relacji w miejscu pracy.
[product category_id="100" slider="true"]
Jubileusze i inne imprezy firmowe
Święta wynikające z naszej tradycji to nie wszystkie okazje, które można celebrować w firmach. Równie ważne są wewnętrzne wydarzenia, jak choćby każdy kolejny jubileusz powstania firmy lub rocznica nawiązania bardzo ważnej współpracy. Warto w takiej sytuacji postarać się o odpowiedni prezent, by podziękować kontrahentowi za współpracę.
Nietypowe święta z kalendarza
Wiele firm obchodzi święta takie jak Dzień Dziecka (wręczając przy okazji upominki dla dzieci pracowników) czy Dzień Kobiet. Coraz popularniejszy jest Dzień Doceniania Pracownika. Są to okazje do złożenia życzeń pracownikom oraz do wręczenia drobnych upominków.
[product id="5465, 5464, 5468, 5467"]
Budowanie zespołu przez świąteczne tradycje
Dzięki wspólnej celebracji świąt zespół staje się zintegrowany - pracownicy mają więcej czasu na rozmowy wykraczające poza obszar obowiązków służbowych. To czas na poznanie się lepiej i zawieranie przyjaźni. O wiele lepiej pracuje się w miejscu, w którym czuć wzajemny szacunek, serdeczność i wsparcie.
Dobrym pomysłem jest stworzenie własnych, wewnętrznych, tradycji świątecznych. Może być to wypad rokrocznie do jednego, wybranego lokalu. Mogą być to personalizowane życzenia, dostosowane indywidualnie do każdego pracownika.
Podczas służbowej Wigilii nie może zabraknąć prezentów świątecznych dla pracowników. Jeszcze do niedawna uważano, że pracownicy najbardziej cieszą się z premii, jednak kosze świąteczne wypełnione często markowymi prezentami posłużą dłużej, ocieplając wizerunek pracodawcy w dłuższej perspektywnie czasu.
[product id="5573, 5572, 5571, 5568, 5567, 5566, 5565, 5564" slider="true"]
Święta to okazja do poprawy i podtrzymania relacji z klientami
Świąt nie obchodzimy wyłącznie z pracownikami. Boże Narodzenie czy też Wielkanoc to doskonała okazja do tego, aby złożyć swoim klientom życzenia biznesowe. Pokazujemy w ten sposób zaangażowanie oraz wyrażamy wdzięczność za nawiązanie współpracy. Wiele firm decyduje się na wręczenie upominków kluczowym klientom lub kontrahentom. Prezenty świąteczne dla klientów to świetny pomysł, by okazać szacunek drugiej stronie.
Święta w biznesie
Obchodzenie różnych świąt w miejscu pracy to przede wszystkim okazja do budowania relacji międzyludzkich, jednak nie da się ukryć, że tego typu zaangażowanie firmy pozytywnie wpływa na jej wizerunek. Celebracja świąt może zostać zatem wykorzystana jako element strategii marketingowej i nie ma w tym niczego złego, o ile Twoja intencja podczas składania życzeń czy wręczania prezentów biznesowych jest szczera.