Jak zorganizować atrakcyjne prezenty w konkursach
Według badań blisko 80% pełnoletnich internautów z Polski bierze udział w konkursach internetowych. Najczęściej są to osoby w wieku 25-34 lata, a nieco rzadziej powyżej 45. roku życia. Aktywizacja konsumentów i zachęcanie ich do uczestnictwa w konkursie ma wiele zalet:
- docieranie do nowych odbiorców,
- budowanie trwałych relacji z obecnymi klientami,
- zwiększanie zaangażowania i lojalności klientów,
- wsparcie procesu sprzedaży i promocji nowych produktów,
- generowanie leadów marketingowych i sprzedażowych.
Jeszcze na etapie planowania konkursu ustal jasny cel, jaki chcesz osiągnąć. Następnie określ formę konkursu. Do wyboru masz kilka opcji:
- wykonanie określonego zadania,
- odpowiedź na pytanie/-a,
- stworzenie kreatywnej treści.
To pomoże Ci stworzyć całą mechanikę i zasady konkursu.
Koniecznie zidentyfikuj grupę docelową oraz jej preferencje i oczekiwania. Dostosuj do niej mechanikę konkursu, nagrody i sposób komunikacji.
O czym pamiętać podczas organizacji konkursu?
Podczas organizacji konkursu pamiętaj o następujących elementach:
- Niski próg wejścia. Przecież zależy Ci na dużej liczbie uczestników prawda? Dlatego powinieneś pozbawić konkurs barier. Im więcej wymagań, tym wyższy poziom trudności. To z kolei zniechęca do uczestnictwa i zmniejsza liczbę zgłoszeń.
- Regulamin. W dokumencie opisz szczegółowo wszystkie zasady, nagrody, a nawet kwestie podatkowe oraz informacje i przetwarzaniu danych.
- Kreatywność. Zadanie konkursowe powinno być kreatywne, interesujące i przyciągające uwagę.
- Proste zasady. Wspomniany wcześniej regulamin jest zazwyczaj bardzo szczegółowy. Dla odmiany zasady konkursu powinny być proste i łatwe do zrozumienia. Skomplikowane instrukcje szybko zniechęcą odbiorców.
- Przejrzysty terminarz. Jasno określ konkretne terminy, aby pobudzić uczestników do działania.
- Atrakcyjne nagrody. To prezenty są główną motywacją do udziału w konkursie. Powinny być atrakcyjne i przyciągające uwagę uczestników.
Jakie prezenty wybrać do konkursu
To jedna z największych zagwozdek dla każdego organizatora konkursu. Jak określić nagrody, które nie zrujnują firmowego budżetu, a jednocześnie będą atrakcyjne dla uczestników. Oto kilka naszych propozycji:
- Sprzęt elektroniczny. Jeżeli w konkursie przewidujesz jednego zwycięzcę, to możesz wybrać nagrodę o większej wartości. Świetnym pomysłem będzie sprzęt elektroniczny jak telewizor, robot sprzątający, ekspres do kawy czy smartwatch. Oczywiście wiele zależy od Twojego budżetu. Pamiętaj, aby dostosować nagrodę do swojej branży. Dzięki temu masz większą szansę, że będzie atrakcyjna dla klientów Twojej firmy. Prowadzisz serwis rowerowy? Zaproponuj nowy jednoślad, jako nagrodę główną. Sprzedajesz wózki lub foteliki dziecięce? Jako nagrodę główną wybierz wyprawkę dla niemowlaka.
- Gadżety technologiczne. Tańsze, choć równie atrakcyjne mogą być słuchawki bezprzewodowe czy głośnik Bluetooth. Fajnym pomysłem na czasie będzie także smartband, powerbank czy kamerka samochodowa . To idealny prezent dla osób aktywnych.
- Kody rabatowe. To bardzo sprytna nagroda w konkursie. Dlaczego? Ponieważ napędzi Twoją sprzedaż. Kody rabatowe możesz wręczyć większej liczbie uczestników. W tym przypadku konkurs nie musi mieć jednego zwycięzcy. Wręczając kody rabatowe o różnej wartości, zapewniasz uczestnikom realną oszczędność, a jednocześnie stymulujesz popyt na swoje produkty. Prowadzisz serwis rowerowy? Zaoferuj kody rabatowe na usługi serwisu lub naprawy roweru.
- Bony podarunkowe. To wygrana bardzo podobna do kodów rabatowych. Bon oznacza kwotę, za jaką zwycięzca może zrobić zakupy w Twoim sklepie. W tym przypadku również warto obdarować kilka osób i stopniować wartość nagród.
Konkursy to forma komunikacji ze społecznością skupioną wokół Twojej marki. Zabawa, która przynosi realne korzyści marketingowe. Dobrze ją zaplanuj i przygotowuj atrakcyjne nagrody. To inwestycja, która może się zwrócić z nawiązką.