Jak wręczać prezenty okazjonalne i przypominające?
Prezenty najczęściej wręcza się przy konkretnych okazjach. W relacjach biznesowych może to być rozpoczęcie lub zakończenie współpracy czy finalizacja ważnej umowy. Podarunki przeważnie wręcza się przy okazji Świąt lub jubileuszu firmy. Coraz popularniejsze są także upominki dla nowych pracowników oraz tych obchodzących okrągły jubileusz w firmie. Martwi Cię konieczność wymyślania oryginalnego podarunku osobno na każdą okazję? Możesz skorzystać z dobrze znanych inspiracji i dodać im oryginalny pierwiastek dzięki personalizacji.
Prezenty okazjonalne czy na każdą okazję?
Dobrym przykładem prezentów okazjonalnych są podarunki na Święta. Zawartość zestawu upominkowego jest w pewnym sensie powtarzalna. Możesz umieścić w nim słodycze, pierniki, zimową herbatę, miód, nalewkę, szklaną bombkę i inne ozdoby świąteczne. W zależności od branży warto dodać do tego prezentu oryginalny element. Prowadzisz firmę technologiczną? Umieść w zestawie pendrive’a z kolędami. Wystarczy podłączyć go do gniazda USB w aucie, aby od razu poczuć klimat Świąt.
Prezenty jubileuszowe często zawierają elementy symbolizujące trwałość jak wieczne pióro czy gustowny zegarek. Są formą docenienia lojalności pracownika, a także wyrażają nadzieję na dalsze lata owocnej współpracy. Podobnie jest w przypadku prezentów biznesowych.
Podarunki okazjonalne są formą podtrzymywania i rozwijania relacji w biznesie. Kontrahenci pamiętają o sobie i wyrażają to przy różnych okazjach. To także podkreślenie sympatii i forma ocieplenia czysto biznesowych relacji.
Prezenty okazjonalne są na każdą okazję, ale nie mogą być cały czas takie same. Wtedy tracą swój personalny charakter i przestają różnić się od gadżetów reklamowych.
Prezenty przypominające nie tylko dla zapominalskich...
A co z kontrahentami czy klientami, którzy co prawda istnieją w Twojej bazie kontaktów, ale nie przynoszą żadnych profitów dla Twojego biznesu? W ich przypadku wskazane będzie podarowanie prezentu przypominającego. Tego typu upominki są jak newsletter informujący o promocji. Miły gest, który przypomina o istnieniu Twojej firmy. Prezenty przypominające najlepiej wysyłać przy znamiennych okazjach jak Święta, Nowy Rok czy...nowa oferta Twojej firmy.
Planując budżet na tego typu upominki, uwzględnij potencjalnie niski współczynnik skuteczności w odniesieniu do nowych zamówień. Nie zawsze taki upominek spowoduje, że klienci wrócą do wyboru Twojej oferty. Dlatego nie inwestuj w kosztowne upominki, ponieważ wydatki mogą Ci się nie zwrócić. Prezenty przypominające potraktuj bardziej w celach marketingowych. Wybieraj drobne gadżety jak smycze, breloki do kluczy, długopisy czy notatniki. Możesz także zainwestować w kubki z logo. Niech Twoja firma uczestniczy w codziennym rytuale picia kawy przez miliony Polaków. Zaznaczaj obecność Twojej marki. To może przynieść w przyszłości realne profity.
Prezenty okazjonalne i przypominające to ważny element strategii marketingowej Twojej firmy. Utrzymywanie dobrych relacji i budowanie rozpoznawalności marki to działania długofalowe, które pomagają ugruntować pozycję nawet w najbardziej wymagającej branży.