
Private label – własna marka na prezentach
Zapraszamy Państwa do skonstruowania zestawu prezentowego złożonego z produktów sygnowanych Państwa marką. Private label (własna marka handlowa) to nic innego jak atrakcyjne, eleganckie i estetyczne opakowanie gotowych produktów zawierające Państwa logo, kolorystykę, czy inne elementy identyfikacji wizualnej.
Dzięki temu można osiągnąć doskonały efekt promocyjny. Klienci mają wielokrotny kontakt z marką sygnowaną na opakowaniach produktu, a dodatkowo otrzymują wartość w postaci wysokiej jakości asortymentu dostarczonego przez uznanych producentów. Private labeling ma na świecie szeroką tradycję. Supermarkety, hipermarkety, apteki, producenci RTV i AGD, firmy kosmetyczne stosują tę strategię na każdym kroku. Napotykamy tam szereg marek należących do tego samego producenta, mających na celu trafienie z ofertą do różnych grup docelowych.
Perspektywy rozwoju private label
Marki własne odnotowują ogromny wzrost w sektorze detalicznym. Osiągają nowe rekordy sprzedaży i umacniają swoją pozycję na rynku globalnym. Tak wynika z raportu Private Label Manufacturers Association (PLMA) za 2024 rok.
Analiza obejmowała raporty sprzedaży marek własnych w 17 krajach leżących na terenie Europy. Wartość sprzedaży marek własnych na Starym Kontynencie osiągnęła 340 miliardów euro. Wzrost sprzedaży marek własnych wyniósł 13% w 2023 roku. To dużo więcej niż sprzedaż marek narodowych, która odnotowała wzrost na poziomie 6%.
Co wpływa na konkurencyjność private label? Przede wszystkim rosnące koszty życia. Konsumenci mogą kupić za dotychczasową wypłatę mniej produktów. Dlatego szukają oszczędności, ale bez strat na jakości towarów. Marki własne to produkty o jakości porównywalnej z markami narodowymi, ale dostępne w niższych cenach. Cieszą się dużym zaufaniem klientów i mają pozytywny wpływ na odbiór konkretnej firmy. Dlatego wielu przedsiębiorców wykorzystuje private label również podczas promocji marki z wykorzystaniem gadżetów reklamowych.
Private label - sztuka doboru gadżetu i nadruku
Nadruki reklamowe, znakowanie, technologia i poligrafia to najtrudniejsza cześć zamawiania gadżetów dla klientów. Od tego jesteśmy my – firmy gadżetowe i reklamowe, żeby się na tym znać i doradzić Wam właściwe rozwiązanie, a czasem również skorygować wizje o ograniczenia technologiczne i kosztowe. W tym dziale w przystępny sposób przedstawiamy, na czym polegają techniki znakowania i czym się od siebie różnią nadruki reklamowe.
Jak nienachalnie, ale skutecznie zareklamować swój produkt?
To pytanie zadaje sobie każdy przedsiębiorca. Jednym z najefektywniejszych sposobów na reklamę są gadżety z nadrukiem. Drobny upominek budzi zaciekawienie, buduje pozytywny wizerunek marki, a przy okazji jest nośnikiem informacji o firmie i pozwala szybko dotrzeć do nowych odbiorców. Najpopularniejsze przykłady to gadżety przydatne podczas wykonywania codziennych czynności jak:
- kubki do kawy,
- artykuły piśmiennicze,
- notesy i kalendarze,
- pendrive’y.
Te gadżety są przede wszystkim funkcjonalne. Nie są zbędnym podarunkiem reklamowym, który tylko stoi na półce i zbiera kurz. Klienci korzystają z nich na co dzień. A to oznacza wielokrotny kontakt z Twoją marką.
Oto, jaką ekspozycję zapewniają przykładowe gadżety reklamowe:
- kubki z logo – ponad 3 000 interakcji,
- pendrive'y – 850 interakcji,
- akcesoria biurowe - 2 300 interakcji,
- artykuły piśmiennicze – prawie 2 500 interakcji,
- kalendarze biurowe – prawie 700 interakcji.
To najlepiej pokazuje potencjał, jaki tkwi w markach własnych.
Dlaczego warto inwestować w nadruki reklamowe?
Jeśli reklama ma być skuteczna, powinna przede wszystkim wykorzystywać jak najwięcej kanałów informacyjnych. Podstawa to dobrze zaprojektowana strona internetowa oraz zarządzane z pomysłem konta w mediach społecznościowych. To jednak nie wszystkie narzędzia, które może wykorzystać przedsiębiorca. Bardzo dobrym pomysłem na zaistnienie w świadomości potencjalnego klienta są spersonalizowane upominki. Te można rozdawać na targach branżowych, dodawać do zamówienia, wręczyć kontrahentowi czy pracownikowi.
Wystarczy drobiazg, żeby sprawić przyjemność i zbudować pozytywny obraz firmy. Praktyczny gadżet posłuży na co dzień, a nadrukowane na nim logo czy motto będą przykuwać uwagę i pomogą dotrzeć do nowych odbiorców. To efektowna, skuteczna reklama, którą warto wykorzystać, chcąc zwiększyć swoje zasięgi.
Gadżety z nadrukiem w stylu private label - co wybrać, żeby reklama była skuteczna?
Jeśli chodzi o nadruki reklamowe, możliwością są dziś ogromne. Logo firmy umieścisz zarówno na firmowych teczkach czy skoroszytach, jak i na brelokach, długopisach, kubkach czy maskotkach. Który z tych gadżetów wybrać? Warto zadbać o to, by wybrany drobiazg był dopasowany do rodzaju odbiorcy. Kontrahent z chęcią przyjmie firmowy długopis czy kalendarz, odbiorcę firmy z zabawkami czy akcesoriami dla dzieci ucieszy pluszak z nadrukiem loga marki. Warto stawiać na kreatywność, zaskoczyć konsumenta ciekawym wzorem czy motywem, a ten z chęcią pochwali się prezentem znajomym, zapewniając w ten sposób skuteczną reklamę firmie.
Wybierając gadżety z nadrukiem, warto postawić na połączenie funkcjonalności oraz efektownego designu. Niepraktyczne upominki bardzo szybko stają się zabierającym miejsce problemem i często lądują w koszu. A Tobie przecież zależy na wywołaniu pozytywnych emocji i utrzymaniu ich przez możliwie długi czas.
Średnia „żywotność” najpopularniejszych gadżetów reklamowych to:
- koszulki – 14 miesięcy,
- pendrive’y i akcesoria na biurko – 13 miesięcy,
- kubki z logo – 12 miesięcy,
- torby reklamowe – 11 miesięcy,
- artykuły piśmiennicze – 9 miesięcy.
Gdzie zamówić stylowe upominki z nadrukiem?
Decydując się na upominki z nadrukiem, trzeba zadbać o ich dopasowanie do kultury marki i jej specyfiki. Postaraj się dobrać rodzaj produktu do upodobań potencjalnego klienta. Niezwykle ważna jest również jakość danego gadżetu. Nieestetycznie wykonany będzie źle świadczył o firmie. Solidny, elegancki, z wysokiej jakości nadrukiem, zbuduje wizerunek rzetelnej i dbającej o klienta marki. Zamawiając upominki firmowe, warto zapoznać się z opiniami o firmie produkującej gadżety z nadrukami, poprosić o przesłanie dokładnego projektu, zadbać o wysokiej jakości materiał oraz nadruk.
Eksperci przewidują, że popularność marek własnych będzie nadal rosła. Obecnie nawet sceptyczni konsumenci sięgają po tego typu produkty. Przewidywana jest dalsza dominacja marek własnych na rynku detalicznym ze względu na możliwość oferowania wysokiej jakości produktów w konkurencyjnych cenach.